De ce aveți chef să cumpărați o pizza după publicitatea de seară?
Începând cu 19.30, ecranul televizorului este suprasaturat de reclamele pentru produse alimentare: pizza semipreparată, tortillas sau sandvișuri de încălzit, cremă de brânză, chipsuri sau cartofi prăjiți…
Care este interesul unui astfel de bombardament? Este ora mesei, iar dumneavoastră muriți de foame. Păi, atunci ce caută reclamele astea tocmai atunci? Fără îndoială v-ați gândit deja ce veți mânca și doar nu o să ieșiți să faceți cumpărături tocmai acum. Și atunci ce caută reclamele pentru pizza semipreparată?
Simplu, capacitatea de memorare a creierului este maximă chiar înainte de a mânca. Imaginile care ne sunt arătate chiar în acel moment au mai multe șanse să ne rămână fixate în memorie.
Intervalul orar 19.30-20.30 este ideal pentru publicitate, pentru că în acest moment creierul nostru este cel mai receptiv, permeabilizat ca o sugativă, pregătit să absoarbă tot ce îi arătăm, a fortiori imagini cu mâncare.
În funcție de momentele zilei, creierul ne este mai mult sau mai puțin disponibil pentru a memora informațiile pe care i le arătăm. Conform studiilor neuroștiințifice, un hormon eliberat atunci când ne este foame mărește capacitatea de memorare. Este momentul ideal pentru cei din domeniul publicitar să-și asigure o memorare maximă a produselor lor alimentare, chiar dacă acestea sunt grase, cu un conținut ridicat de zahăr și dăunătoare sănătății.
Sursa: Sébastien Bohler, „150 de experimente pentru a înțelege manipularea mediatică”, ed. Polirom, 2009