Tot ce trebuie să știi despre parfumuri
Arta de a crea parfumuri dateaza din timpul imperiului egiptean si a trecut prin numeroase etape interesante. De atunci si pana acum, esentele s-au schimbat. Anumite clase olfactive au intrat in umbra, in timp ce altele au preluat fraiele in aceasta industrie competitiva.
Noi am adunat unsprezece aspecte captivante despre parfumuri care vor delecta pasionatii si, mai mult ca sigur, vor deschide orizonturile celor care abia se initiaza in acest domeniu.
Inceputuri ciudate. Ambra gri (ambergris) constituie una dintre materiile prime cele mai valoroase in parfumerie, fiind utilizata ca si ingredient. Mirosul sau este descris ca fiind unul oceanic, dulce.
De asemenea, se intampla sa fie produsa in intestinele balenelor. Nu foarte multe persoane s-ar fi gandit ca esentele atat de pretioase ale industriei au origini intr-atat de stranii, chiar daca ele sunt folosite in momentul de fata de catre cei mai importanti designeri.
Un exemplu contemporan este Dolce & Gabbana Light Blue Escape la Panarea, disponibil la un pret care nu depaseste 75 $. Aceasta esenta include versiuni sintetice ale acestui ingredient rar.
Pulverizarea gresita este un adevar. Parul, nu pielea, s-ar putea sa fie cel mai bun loc in care poti pulveriza parfumul. Din cauza uleiului care exista in par, mai precis in zona scalpului, parul gazduieste mai mult aroma. Asadar, daca ai avut intotdeauna impresia ca a gasi cel mai persistent parfum constituie o sarcina dificila, ar trebui sa iti schimbi viziunea si sa ai mai multa grija unde aplici esenta. Pentru ca este constant in miscare, parul difuzeaza mai usor mirosul.
Nasul isi pierde puterea de detectie. Aparent, specialistii au demonstrat faptul ca nasul nostru se obisnuieste cu parfumul semnatura si il mai poate mirosi doar in momentul in care este aplicat sau cand ii oferim atentie, adica incercam sa il sesizam pe haine, par sau piele. Lectia pe care ar trebui sa o invatam? Nu suprapune prea multe straturi de parfum, macar pentru binele celor din jurul tau!
Moscul pe care trebuie sa il ai. Stiai ca moscul este, de fapt, o substanta puternica, cu o culoare bruna – rosiatica, secretata de cerbul de sex masculin? Din moment ce necesita uciderea unui animal pe care de disparitie, ingredientul incepe sa fie folosit din ce in ce mai rar in constuctia parfumurilor de astazi. In schimb, parfumierii folosesc materiale care imita mirosul traditional al moscului, precum ambrette sau materialele sintetizate pe care chimica. Moscul este infatisat in parfumul Narciso Rodriguez For Her Eau de Toilette.
Un nas de milioane de dolari. Jean Carles, un renumit parfumier francez care a creat arome emblematice pentru aceasta industrie, asa cum ar fi Miss Dior, a spus ca si-a asigurat nasul pentru suma fabuloasa de 1 milion de dolari.
Iasomia, sau cel putin asa credeam. Desi prezenta in numeroase esente, iasomia se pare ca este una dintre cele mai sintetizate arome, ea fiind produsa prin utilizarea unui material sintetic numit Indole, care este derivat din gudron de carbune. Atunci cand este utilizata in concentratii scazute, substanta are un miros placut, floral. Un exemplu de parfum in care este infatisat compusul este Jo Malone, Orange Blosson Koln.
Pentru iubitorii de bacon. In cazul in care vrei sa te bucuri pentru o perioada mai indelungata de mirosul micului dejun preferat, atunci nimic nu te opreste sa acorzi atentie inventiei unui macelar parizian. Esenta se numeste Bacon, de la Farggianay, si este constituita din unsprezece uleiuri esentiale, la care se adauga si esenta de bacon. In mod initial, scopul sau a fost acela de a ridica moralul clientilor care calcau pragul macelariei.
Gustul scump se cultiva cu efort. Cel mai scump parfum din lume este Clive Christian Imperial Majesty, la pretul de 215.000 $ pentru 16,9 uncii. Este disponibil intr-o sticla de cristal Baccarat, cu un guler de aur de 18 carate si ornat cu diamante de cinci caracte.
Regina Beyonce incalzeste lumea parfumurilor. Editia speciala a deja celebrului parfum Heat, respectiv Mrs. Carter, a devenit cel mai bine vandut parfum ce apartine unei celebritati. Aceasta statistica nu este una actuala, ci se raporteaza la vanzarile tuturor timpurilor.
Inceputuri modeste. Chanel No. 5, probabil cel mai apreciat parfum al tuturor timpurilor si singurul care a beneficiat de publicitatea oferita de Marilyn Monroe (momentul in care ea a marturisit ca il poarta inainte de culcare) a avut un inceput surprinzator. De altfel, renumita Coco Chanel a avut o mama umila, care a fost o spalatoreasa. Din aceasta cauza, in mintea lui Coco a ramas impregnat mirosul de sapun si de piele proaspat spalata.
Chanel No. 5 a fost primul parfum pe care Coco l-a ales din selectia de zece probe pe care parfumierul Ernest Beaux i-a prezentat-o. Compozitia intruchipa primul parfum realizat cu aldehide, o clasa de componente sintetizate care se intampla sa miroasa chiar a sapun.
Sursa: ziare.com