Sufletele victimelor zborului 401 nu-și găsesc liniștea. Un accident aviatic învăluit în mister
Pe 29 decembrie 1972, zborul 401 al companiei americane „Eastern Airlines” trecea pe deasupra regiunii Everglades (Florida), în direcţia Miami. Zona mlăştinoasă din Everglades constituie un risc pentru traficul aerian nocturn: nu există nici lumini artificiale, nici puncte vizibile, pentru a lua repere la sol.
Cu toate acestea, dispozitivele moderne de navigaţie aeriană cu care este echipat zborul 401 elimină orice problemă de acest fel. Către ora 23.30, conform planului de pilotaj, avionul Lockheed L-1011 începe să coboare spre Miami. Echipajul zborului compus din trei oameni – căpitanul Bob Loft, ofiţerul Bert Stockstill şi secundul Don Repo – remarcă brusc că a apărut o problemă la trenul de aterizare.
Echipajul porneşte pilotul automat, pentru a vedea ce s-a întâmplat. Avionul se afla atunci la o altitudine de 600 de metri. Dar în cele patru minute care au urmat, pilotul automat s-a blocat şi avionul a început să coboare cu o viteză de 300 de metri pe minut. Când echipajul şi-a dat seama, era mult prea târziu. Avionul s-a părbuşit în mlaştinile din Everglades.
Toţi pasagerii săi, împreună cu echipajul – în total 99 de persoane – au dispărut.
Până aici, nimic misterios în acest accident: echipajul a fost indus în eroare de ceea ce s-a dovedit până la urmă a fi un simplu bec defect. Iar acest lucru, combinat cu defectarea pilotului automat, a dus la dezastru. Dacă în această tragedie există un mister, el a avut cu siguranţă loc după catastrofă…
Câteva luni mai târziu, la bordul unui alt avion al companiei „Eastern Airlines”, o stewardesă a remarcat un bărbat în uniformă de pilot, care se afla la clasa întâi. Pasagerul părea foarte tulburat. Nici măcar nu răspundea la întrebările pline de solicitudine ale femeii.
Dar cum apăruse în avion? Stewardesa nu-şi amintea să-l fi văzut printre pasageri. Intrigată de identitatea şi comportamentul său, îl consultă pe căpitan. Când îl zăreşte pe individul incriminat, acesta rămâne siderat: „Doamne, este Bob Loft, căpitanul zborului 401!”. Dar în acel moment, individul s-a volatilizat.
Oricât de ciudat ar părea, acest incident este departe de a fi unic. În cursul anilor care au urmat accidentului, au fost semnalate de mai multe ori apariţii misterioase ale membrilor echipajului – întotdeauna în timpul zborurilor de pe „Eastern Airlines”.
Cel mai fervent vizitator era ofiţerul secund Don Repo. De fiecare dată el apărea pentru a avertiza echipajul asupra diferitelor probleme care puteau să apară şi care ameninţau securitatea pasagerilor. Un fel de autopedepsire pentru o greşeală fatală de zbor. Un căpitan de la „Eastern Airlines” a auzit-o pe fantoma lui Repo spunând că „nu va mai lăsa un alt L-1011 să se prăbuşească”.
Cu toate că epava zborului 401 a fost imposibil de reconstituit în totalitate, unele dintre obiecte au putut fi recuperate, mai ales cuptoarele cu microunde din bucătăria avionului, care au fost montate la un alt L-1011 al companiei.
De atunci înainte, nava a devenit locul de predilecţie al fantomelor, Don Repo fiind văzut frecvent în bucătăria avionului. Un grup de mediumuri, în care au fost incluşi şi doi căpitani de la „Eastern Airlines”, a organizat atunci o şedinţă de spiritism, pentru a ruga spiritul lui Repo să nu mai bântuie avioanele de la „Eastern”. Repo le-a îndeplinit cererea: nu s-a mai întors niciodată.